علم و فن آوری

  • ۰
  • ۰

• فاصله فرهنگی

فاصله فرهنگی که به تفاوت فرهنگ کشورها برمی گردد به عاملی برای کسب سود در بازار جهانی تبدیل شده است مانند عوامل دیگری چون قیمت کیفیت و... به عبارت دیگر استفاده IT در جهانی سازی خرید کسب و کار وقتی که خرید و فروشنده دارای فرهنگ مشابهی باشند افزایش می یابد. وقتی دو تامین کننده از دو فرهنگ گوناگون در حال رقابت با یکدیگر باشند احتمال موفقیت ان تامین کننده که فرهنگ مشابهی با فرهنگ کشور خریدار دارد بیشتر است.(درهنگام استفاده از سیستم IT ) نتیجه 6 : تفاوت های فرهنگی بر روی نقش IT روی جهانی سازی تاثیر می گذارد هرچه تفاوت فرهنگی کمتر باد تاثیر IT بر روی جهانی سازی رفتار خرید کسب و کار بیشتر می شود.

·         ثبات سیاسی

ثبات سیاسی به ثبات شرکت تامین کننده بر میگردد ثبات سیاسی به معنی ثبات سیاستهای دولت در مورد موضوعاتی نظیر صادرات سرمایه گذاری مستقیم خارجی و ... بدون توجه به نوع قدرت حاکم در دولت می باشد. برای مثال یک تغییر در رژیم حاکم در دولت به طور متفاوت بر روی سیاست سرمایه گذاری یا صادرات ممکن است تاثیر گذار باشد. برخی عوامل خارجی و بین المللی ممکن است بر ثبات سیاسی داخل کشورها تاثیر گذار باشد. برای مثال تروریسم جهانی جدیداً بازار جهانی و خرید بین المللی را دچار مشکل کرده است. به طور کلی ثبات سیاسی به عنوان قدم اول در شروع تجارت است. نتیجه 7 : ثبات سیاسی بر روی تاثیر IT بر جهانی سازی اثر گذار است. هرچه ثبات سیاسی در کشور تامین کننده بیشتر باشد تاثیر IT بر روی جهانی سازی رفتار خرید کسب و کار بیشتر و مثبت تر است.

جمع بندی

تغییرات شکل گرفته بر روی بازار تجارت (شرکت با شرکت) تحت تاثیر شدید توسعه فناوری اطلاعات موضوع بازنگری مجدد فرآیندهای کسب و کار و رفتار خرید کسب و کار را بسیار مهم و حیاتی کرده است. امروز خریدار و فروشنده می بایست از تاثیرات فناوری اطلاعات بر روی جنبه های مختلف رفتار خرید کسب و کار مطلع شوند.

  • ۹۵/۰۵/۲۷
  • رضا نقش زن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی